Stortplaats Derde Merwedehaven gesloten

Derde Merwedehaven P1060638 (610x192)03 januari 2013 13:26

Op vrijdag 28 december 2012 was het dan zover. De stortwerkzaamheden op de stortplaats Derde Merwedehaven werden officieel beƫindigd. Dit gebeurde na een viertal toespraken en het onthullen van een groot doek. Leen Huijser en Rien Visser waren namens de Sliedrechtse SGP-ChristenUniefractie aanwezig.

Wethouder Sleeking van Dordrecht hield de eerste toespraak. Hij herinnerde ons eraan dat de gemeente Dordrecht er tientallen miljoenen aan had verdiend. Er had nog meer binnen kunnen komen, maar uiteindelijk woog voor Dordrecht nu toch zwaarder dat er niet meer gestort zou worden. Hij was er niet blij mee dat op het terrein vóór de stortplaats nog overslagactiviteiten zullen gaan plaatsvinden.
Wethouder de Waard van de gemeente Sliedrecht bedankte in zijn toespraak Martin Boevée, Dinant Roza, de werkgroep Stichting Derde Merwedehaven en het Burgerinitiatief voor hun inspanningen. Dinant Roza heeft als ambtenaar op de achtergrond heel veel werk verricht. Ook was er een woord van dank in de richting van dhr. drs. Vollenbroek, milieudeskundige, als adviseur werkzaam voor de gemeente Sliedrecht.
Na gedeputeerde Veldhuizen van de provincie Zuid-Holland voerde directeur Louwman van Delta, exploitant van de stortplaats, nog het woord. De provincie is verantwoordelijk voor de nazorg en afwerking van de stortplaats. Deze werkzaamheden zullen nog ongeveer 10 jaar duren.

De gemeenteraad van Sliedrecht gaat op 8 januari in debat over het Feitenonderzoek Derde Merwedehaven.

Archief > 2013 > januari