Controle op QR-code bij zwemles Bronbad De Lockhorst

Ria 2018
Door Ria de Mul op 19 januari 2022 om 11:19

Controle op QR-code bij zwemles Bronbad De Lockhorst

Vanuit de samenleving krijgen wij berichten dat kinderen in Sliedrecht niet naar zwemles gaan. Dit omdat hun begeleiders om redenen die voor hen belangrijk zijn geen QR-code kunnen laten zien. De SGP-ChristenUnie vindt het heel belangrijk dat alle kinderen zwemles kunnen volgen. Dit komt ten goede aan de veiligheid van kinderen.

Onze fractie heeft vragen gesteld aan het college over de controle van de QR-code bij zwemles in Optisport Bronbad De Lockhorst.

Daarom heeft onze fractie aan het college van B&W van Sliedrecht gevraagd welke mogelijkheden zij heeft om met Optisport Brondbad De Lockhorst in gesprek te gaan om hen ontheffing te verlenen om de QR-code te controleren bij begeleiders van kinderen die zwemles volgen.

Op andere plaatsen in ons land wordt bij zwembaden niet gecontroleerd op de QR-code als dit gaat om begeleiders van kinderen die zwemles volgen. Zwemles wordt daar gezien als onderwijs en binnen onderwijs is het niet verplicht om de QR-code te laten zien.