Berichten geschreven door Jan Visser

1. Jan 2018 weblog
    Door Jan Visser op 23 mei 2019

Geen verhoogd aantal kankergevallen in Sliedrecht

De fractie SGP-ChristenUnie stelde vorige week vragen via het college bij de Dienst Gezondheid en Jeugd (DG&J) naar het aantal kankergevallen in Sliedrecht, vanwege het gevoel van verschillende mensen dat hier procentueel meer gevallen van kanker voorkomen. Uit onderzoek dat in 2016 werd gepubliceerd bleek dat het aantal kankergevallen in Sliedrecht procentueel niet hoger is in vergelijking met landelijke cijfers. De fractie was benieuwd of, vanwege alle aandacht voor met name PFOA en GenX, er misschien aanleiding is voor nieuw onderzoek, dat nieuwe feiten aan het licht zou kunnen brengen. DG&J ziet echter geen aanleiding voor nieuw onderzoek vanuit het oogpunt van de publieke gezondheid, omdat er geen nieuwe informatie bekend is tot heden.

Lees meer over "Geen verhoogd aantal kankergevallen in Sliedrecht"
  2. Jan 2018 weblog
    Door Jan Visser op 25 januari 2018

Maak je niet dik!

Het maken van een verkiezingsprogramma is geen sinecure: natuurlijk wilden we vernieuwend zijn en niet het oude programma uit de kast halen, afstoffen en van een nieuwe kaft voorzien. We hebben gekeken naar de blauwdruk van onze landelijke partijen, maar die wilden we natuurlijk niet kopiëren. We hebben gekeken naar wat we eerder opgeschreven hebben en naar wat bereikt is in de afgelopen jaren. Wat hebben we nog niet bereikt en moet zeker weer opgenomen worden? We hebben teruggelezen wat in de loop van de tijd uit diverse werkbezoeken naar voren is gekomen en ons oor te luister gelegd bij de leden. Kortom, we hebben het ons zelf niet (te) makkelijk gemaakt.

Lees meer over "Maak je niet dik!"